Het laatste bericht op deze blog ging over twee problematische tracks die we met kleiachtige grond hadden opgehoogd. Met die twee tracks gaan we de komende tijd opnieuw bezig, want de grond die we in 2012 hebben opgebracht bleek veel te veel klei te bevatten. Er ligt nu een plan in september deze tracks opnieuw aan te pakken.
Tegelijkertijd willen we andere plekken die telkens voor problemen zorgen duurzaam verbeteren. Dat zijn onder andere de lage delen van de track op het talud langs de A1. Die slijten doordat er vaak hard wordt geremd. Er zijn er ook al heel wat van het spoor geraakt. Sommigen hebben daarbij letsel opgelopen en dat is wel het laatste wat we willen. Al beseffen we dat ongelukken niet te voorkomen zijn. Mountainbiken is een risicosport waarbij de verantwoordelijkheid op de eerste plaats bij de sporter zelf ligt. Dus kijk uit bij wat je doet en overschat jezelf niet!
Links rij je naar de chicken way. Rechts rij je het talud op. |
Je vindt de chicken way net voor de vlonder waarachter je het talud oprijdt. Het paadje bestond al, net als een bruggetje aan het eind. Het paadje hebben we beter berijdbaar gemaakt en het bruggetje is verbreed. Verder hebben we bij de afslag een bordje geplaatst zodat je op het paadje wordt gewezen. Er komt nog een speciaal bordje, want chicken ways bestaan op meer plaatsen in het land en daarvoor wordt een speciaal symbool ontwikkeld.
Het bruggetje aan het eind is verbreed en daardoor makkelijker te berijden. |
Het paadje dat we beter berijdbaar hebben gemaakt. |